کد خبر : ۲۲۱۷۵۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۹/۰۴ ساعت ۰۸:۲۸

رئيس دادگستري دزفول گفت:
پرونده کلاهبرداري ميلياردي دزفول با وانت بار به دادگاه ارسال شد

رئيس دادگستري دزفول گفت: پرونده يکي از بزرگترين کلاهبرداري‌هاي استان خوزستان براي تجديد نظر با وانت‌بار به اهواز ارسال شد.

 پرونده کلاهبرداري ميلياردي دزفول با وانت بار به دادگاه ارسال شد

حجت الاسلام صادق ابوهلال افزود:بيش از 1300 مالباخته در اين پرونده از فردي به نام الف‌ـ پ شکايت کرده اند.

وي افزود: متهم که در زندان به سر مي‌برد با داير کردن شرکت تعاوني «مهر زراعتکاران سبزاب» زير پوشش سرمايه‌گذاري در زمينه پرورش کرم ابريشم و کمپوست، رقمي بيش از 300 ميليارد ريال کلاهبرداري کرده است.

رئيس دادگستري دزفول با تاييد اين که دستگاه قضايي رأي اين پرونده را صادر کرده است، گفت: از آنجا که فرد کلاهبردار نسبت به رأي صادره اعتراض کرده است، پرونده اين کلاهبرداري به دليل حجم بالاي آن شامل چندين هزار صفحه به وسيله وانت بار بارگيري شد و به اهواز انتقال يافت. مالباختگاني که در اين شرکت سرمايه گذاري کرده‌اند، عمدتا از شهرهاي مختلف استان خوزستان هستند که خواستار بازپس‌گيري سرمايه‌هاي خود از اين شرکت هستند. رئيس دادگستري دزفول در خصوص پرونده کلاهبرداري نوتاش کمپوست گفت: اين پرونده با بيش از 600 شاکي در دست رسيدگي است. در اين پرونده نيز بالغ بر 200 ميليارد ريال از شهروندان 10 استان کشور با عنوان سرمايه گذاري در توليد ورمي کمپوست کلاهبرداري شده است. ابوهلال افزود: نظر قاضي اين پرونده رسيدگي به آن در مرکز استان است، اما پيگيري براي تسريع در رسيدگي و صدور حکم در حال انجام است. وي به ديگر پرونده‌هاي کلاهبرداري در دستگاه قضايي دزفول اشاره کرد و گفت: پرونده کلاهبرداري يک زن که با وجود نداشتن مدرک ديپلم، ميلياردها ريال از مردم دزفول کلاهبرداري کرده است نيز در دادسراي اين شهرستان در حال رسيدگي است.

رئيس دادگستري دزفول با اظهار تاسف از اين که شهروندان سرمايه خود را به راحتي به افرادي که بعضاً از سواد لازم نيز برخوردار نيستند، واگذار مي‌کنند نسبت به سرمايه‌گذاري در شرکت‌ها و موسسه‌هايي که پشتوانه مالي لازم را ندارند هشدار داد.

وي درباره پرونده سکه‌هاي تقلبي گفت: با پيگيري جدي نيروي انتظامي و دستگاه قضايي و برخورد قاطع با عوامل عرضه سکه‌هاي تقلبي، اين کلاهبرداري در منطقه رو به کاهش نهاده است.

برچسب ها: رئيس دادگستري دزفول حجت الاسلام صادق ابوهلال پرونده کلاهبرداري